Підбили підсумки навчальної пропедевтичної практики з методики навчання історії

Упродовж двох тижнів – з 8 по 19 квітня 2024 року студенти третього курсу (групи ІО-31, ІО-32) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) проходили навчальну пропедевтичну практику з методики навчання історії, яка виконує роль перевірки, контролю та корекції набутих ключових предметних і фахових компетентностей у студентів-бакалаврів із курсу «Методика навчання історії».

Базами для виконання завдань практики для групи ІО-31 був Комунальний заклад «Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області», а для групи ІО-32 – Комунальний заклад «Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №29 Полтавської міської ради Полтавської області». Очільники обох шкіл (відповідно – Тетяна Веркалець та Микола Орловський), більшість учителів історії цих закладів освіти є випускниками різних років факультету історії та географії, тому, окрім ділових розмов за програмою практики були й добрі спогади про своє навчання, про викладачів та студентське дозвілля.

Про результати практики найкраще говорять відгуки самих студентів, озвучені під час підсумкової конференції. Практиканти групи ІО-31 зазначили, шо це був цікавий і корисний досвід. «Перед нами стояло завдання – відвідати уроки та перейняти досвід усіх вчителів історії школи №38, аналізуючи методику викладання предмету з урахуванням особливостей кожного класу. Підтвердилося те, що учитель – це покликання. Кожен з них (а в школі ми побачили уроки аж шістьох учителів історії!!!) – це не просто «набір» теоретичних знань. Кожен з них має своє індивідуальне методичне обличчя, використовує свої технології навчання, підбирає до кожного класу різний підхід. Саме в цьому відображається справжня майстерність вчителя! Практика залишила неймовірні враження, а отримані в університеті знання набули практичної значимості». Завершальною яскравою подією практики стало проведення для семикласників позакласного заходу з історії у формі квесту на тему «Русь Україна».

Студенти групи ІО-32 теж оцінили свій практичний досвід як неймовірно захоплюючий, який вони запам’ятають й будуть використовувати в своїй навчальній, а потім і професійній діяльності. «Ця практика, – зазначали студенти, – дала нам можливість глянути на роботу школи не з точки зору учнів, якими ми не так давно були, а з точки зору майбутнього вчителя. Вивчаючи різноманітні методики в університеті, ми мали можливість побачити їх в дії, що має величезне значення для підготовки до майбутньої виробничої практики. Кожен вчитель, у якого ми побували на уроці – майстер своєї справи, що заслуговує на високу професійну оцінку. Неозброєним оком можна побачити в їх роботі любов до власної справи. Кожен з вчителів – фахівець високої культури, який досконало знає свій предмет та орієнтується на інших, суміжних галузях, інтегруючи їх на своїх уроках. У кожного з них свій власний стиль ведення уроку, свої методи та особливості, що допомагають зробити навчальний процес дієвим та цікавим».

Керівники практики – Тетяна Тронько та Роман Сітарчук, студенти-практиканти щиро вдячні адміністрації та учителям історії (ЗОШ №38 – Тетяні Веркалець, Наталії Старостенко, Наталії Хлебніковій, Оксані Олійник, Олені Корж, Світлані Євтух, ЗОШ №29 – Наталії Ігнатенко, Марині Швець) за небайдуже ставлення, за теплий прийом та бажання ділитися своїм досвідом з майбутніми учителями! (З цікавинками навчальної пропедевтичної практики з методики навчання історії можна познайомитися тут: https://drive.google.com/drive/folders/1gjqlao0F2ALpo0n-WdxuV528pkMbkuX2?usp=drive_link ).

You may also like...