Здобувачі освіти – історики вчаться жити в громадянському демократичному суспільстві

Здобувач другого магістерського рівня вищої освіти за спеціальністю Історія та археологія Костянтин Бурчак став учасником Курсу із громадянської освіти «Демократія через Дію»,  розробленого Міжнародною Фундацією Виборчих Систем з метою надати доступ до якісної громадянської освіти українській молоді, що виключена із системи формальних освітніх інституцій.

Він пройшов попередній відбір, продемонструвавши мотивованість та належний рівень теоретичної підготовки. Курс складається з онлайн-складової, яка стане доступна для проходження на платформі “Дія: Цифрова освіта” влітку 2023 року, а також офлайн-тренінгу, участь у якому взяв К. Бурчак у складі невеликої групи молоді 27-29 квітня у Києві.

В ході тренінгу учасники ознайомились з існуючими політичними ідеологіями та режимами,  особливостями функціонування сучасної держави. Курс загалом порушує важливі для будь-якої демократичної країни питання, такі як  «Як застосувати демократію у повсякденному житті?», «Що робить для мене держава?», «Як боротися із державою, коли мої права порушуються?», «Як і навіщо об’єднуються громадяни?», «Як свідомо проголосувати на виборах?», «Як працює демократія у смартфоні?».

Учасників було об’єднано в єдину інклюзивну групу. В ході тренінгу учасники приміряли на себе різні соціальні ролі, виокремлювали цінності прав людини, дізнавалися, що таке дискримінація, в чому різниця між стереотипом і упередженням, поговорили про бар’єри і способи їх подолання. В колективі панувала атмосфера толерантності і рівності, кожен учасник був почутий. Слухачів курсу постійно об’єднували в різні групи для виконання завдань і закріплення отриманої інформації. Фасилітатори розповідали про форми участі в житті держави, у ході інтерактивної гри показали як вирішувати суспільно-політичні проблеми, завжди приходили на допомогу та всіляко підтримували учасників. ФОТО Костянтин Бурчак поділився враженнями в групі ІА-52 під час практичного заняття з навчальної дисципліни «Публічна історія та історична журналістика» (викладач Анастасія Момот) та під час кураторської години у групі ІА-13 (куратор Тамара Жалій): «Після проходження цього тренінгу виникає бажання до змін у своїй громаді, фасилітатори дають весь теоретичний базис для їх здійснення. Група учасників справила на мене велике враження, оскільки в ній були учасники з різними формами інвалідності, після спілкування з якими мій світогляд значно змінився. Я пропустив проблеми їхнього життя крізь себе, відчув виклики, які постать перед ними кожного дня, але незважаючи ні на що – вони є успішними людьми і активними громадянами України: Ігор, який незважаючи на інвалідність, є дуже успішним філологом та поетом, його вірш в кінці тренінгу змусив замислитися кожного з учасників; Олександра – пересувається за допомогою колісного крісла, є активною громадською діячкою, борцем за безбар’єрність у державі та є інклюзивною моделлю; Іванна – незважаючи на те, що вона нечуюча, здобуває освіту юриста, пропагує рівність та є активною громадською діячкою. Незважаючи на наші особливості та відмінності, ми є  громадянами України, саме ми маємо творити потужну бебар’єрну демократичну країну на основі прав людини та толерантності». Участь у таких тренінгах є інструментом формування soft skills та hard skills у здобувачів освіти.

You may also like...