Виробнича педагогічна практика у старшій (профільній) школі здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія)
Другий семестр 2020 ‑ 2021 н.р. для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) розпочався з виробничої педагогічної практики у старшій (профільній) школі. Вона покликана сприяти практичній підготовці студентів до самостійної педагогічної діяльності у закладах загальної середньої освіти, до виконання ними основних функцій учителя за фахом та класного керівника. Тому програма практики передбачала виконання завдань з трьох модулів ‑ «Методика навчання історії у старшій (профільній) школі», «Методика виховної роботи у старшій (профільній) школі», «Психологія».
Базами практики виступали ЗЗСО переважно м. Полтави та Полтавської області. Залежно від епідеміологічної ситуації уроки проводилися як у звичному режимі, так і он-лайн.
До складання робочої програми практики була залучена Тетяна Веркалець ‑ учителька історії, директорка комунального закладу «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38 Полтавської міської ради Полтавської області», зовнішній стейкголдер ОП «Середня освіта (Історія)». Вона ж, відповідно до навантаженням на поточний навчальний рік, виконувала обов’язки групового методиста практикантів.
Ураховуючи вивчення у першому семестрі магістрантами дисципліни «Інноваційні технології у навчанні історії» та запит школи на сучасні інформаційні технології, до завдань модуля «Методика навчання історії у старшій (профільній) школі» були включені такі завдання як підготовка презентації до уроку, розробка тестів на одній з освітніх платформ (із зазначенням покликання на тест); розробка дидактичної гри на платформі https://learningapps.org/ (із зазначенням покликання на гру); розробка веб-квесту як позакласного заходу на історичну тематику.
Представлена звітна документація, відгуки з баз практик та результати захисту практики засвідчують, що студенти опанували методику моделювання та проведення уроків з використанням різних методів навчання; удосконалили навички міжособистісного спілкування з учнями, батьками, колегами та роботи в команді; навчилися організовувати діяльність учнів, здійснювати різні напрями виховної діяльності.