Професійно-орієнтоване спілкування студентів зі знаним учителем Полтавщини І. І. Лопатою

Тиждень факультету та навчальна пропедевтична практики з методики навчання історії для студентів ІІІ-го курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету історії та географії спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка розпочалися зустріччю з Іваном Івановичем Лопатою,заслуженим учителем України, нагородженим нагрудним знаком МОН України «Відмінник освіти України», відзначеним нагрудним знаком МОН України «Василь Сухомлинський», учителем-методистом, учителем історії та основ правознавства вищої кваліфікаційної категорії «Семенівського ліцею № 1 імені М. М. Хорунжого Семенівської селищної ради Кременчуцького району Полтавської Області». Іван Іванович є рецензентом «Робочого зошиту із навчальної пропедевтичної практики з методики навчання історії для студентів ІІІ-го курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету історії та географії спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія)», укладачами якого є Олена Анатоліївна Бороденко, докторка історичних наук, доцентка кафедри історії України ПНПУ імені В. Г. Короленка та Тетяна Володимирівна Тронько, кандидат історичних наук, доцентка, завідувачка кафедри всесвітньої історії, релігієзнавства та методик їх викладання ПНПУ імені В. Г. Короленка.

Тематичний воркшоп «Методика навчання історії України на основі опорних схем: із власного досвіду вчителя історії та основ правознавства І. І. Лопати» відзначився доброзичним, невимушеним, утім змістовним і конструктивним, спілкуванням студентів-істориків із провідним учителем Полтавщини. Під час обговорення методики впровадження в навчальному процесі опорно-логічних схем поважний учитель продемонстрував умовний інструментарій побудови послідовного ланцюжка з відомих історичних постатей періоду «Руїни». Було акцентовано увагу на ключових моментах громадсько-політичної діяльності та цікавих нарисах із особистого життя гетьманів Лівобережної та Правобережної України. У доступній лаконічній формі, максимально наближеній для вікових особливостей дітей 8 класу, педагог зосередився на нововведеннях у представленні історичного матеріалу. Так, було підкреслено засадничу рису вчительської професії, в особливості педагогів громадянської та історичної освітньої галузі, щодо постійного самовдосконалення, обізнаності у методологічних новаціях історичного матеріалу, проведенні історичних паралелей, застосуванні історико-порівняльного, цивілізаційного та інших підходів у навчанні історії, формуванні критичних, аналітичних здібностей школярів, виокремленні значимості історичних «уроків минулого» відповідно до викликів сьогодення.

Побіжно торкнулися й інших, не менш важливих питань у сучасному шкільному навчанні історії. Говорили про психологічні ризики учнівського колективу в умовах російської агресії щодо України, про вчителя історії як мотиватора-натхненника в обранні випускниками шкіл майбутньої педагогічної професії. Іван Іванович поділився окремими авторськими методиками перевірки та корекції знань учнів на уроках історії. Зокрема, було розкрито особливості проведення прийомів бліц-опитування та учнівського самооцінювання, який умовно можна назвати «Довіра учневі». Застосування таких методик спонукає учнів до формування ключових і предметних (історичних) компетентностей, розвиває вміння та навички самоаналізу, самокритики, стимулює дотримуватися принципів академічної доброчесності та самовдосконалюватися. Бесідуючи, звернули увагу на інноваційні досягнення у використанні навчальної облікової документації на сучасних дистанційних платформах. Для студентів була важлива думка педагога щодо переваг і недоліків електронних журналів і щоденників. Визнаний учитель поділився також особливостями роботи гурткової роботи в межах Семенівської об’єднаної територіальної громади. Щиро дякуємо Івану Івановичу Лопаті за конструктивну співпрацю!

You may also like...