Лекція про реставраційну діяльність
Реставраційна робота одна із важливих складників музейної та археологічної діяльності. Полтавський краєзнавчий музей імені В.Г. Кричевського вкотре гостинно відчинив двері для студентів нашого вузу, запросивши на інтерактивне заняття, присвячене реставраційні діяльності. Ознайомитися із можливостями, напрямками, проблемами та перспективами реставрації предметів із кераміки, дерева, метала та документальних експонатів мали змогу студенти групи ІА-12 (ОПП 032 Історія та археологія) Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, які вивчають «Вступ до археології» (викладачка —доцентка Оксана Коваленко ). До участі у занятті також долучилися студенти факультет історії та географії, які входять до проблемного гуртка кафедри історії України «Археологія Полтавщини: нові виклики та перспективи».
Що таке реставрація музейних одиниць зберігання, які її етапи, особливості для різних предметів, які центри реставраційної діяльності в Україні функціонують, які сходинки до майстерності реставратора-фахівця, чим відрізняється моделювання від реконструкції? Ось далеко не весь перелік питань, які обговорювали студенти із фахівцями справи, музейними співробітниками науково-дослідного відділу фондів музею. Завідувачка сектору, реставратор Наталією Кондратенко ознайомила присутніх із специфікою роботи із предметами із глини – керамічними експонатами різних епох та різного ступеню збереженості, продемонструвавши на фото та на натурних експонатах результати власної реставраційної майстерності.
Завідувачка сектору Людмила Чеботарьова показала трансформацію металевих предметів в ході реставраційної діяльності, розповіла про особливості та складнощі цієї роботи. Завідувачка сектору Оксана Сулима окрім насиченої теоретичної доповіді з історії документального фонду музею, дослідження та умов зберігання документів та книг, запропонувала студентами стати музейниками-початківцями описавши стан збереження книги – стародруку початку XVIII ст., яка потребує реставрації. Таке поєднання інтерактивної діяльності, демонстрації натурних експонатів, теоретичного викладу якнайкраще сприяють заглибленню в предмет та дозволяють студентами опанувати тему.
Дякуємо, музею, нашим друзям, партнерам, які є стейкхолдерами нашої освітньої програми та базою для музейної та археологічно-музеологічної практик за співпрацю.