Проєктні технології навчання на кафедрі всесвітньої історії та методики викладання історії
Другий рік поспіль здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньої програми «Середня освіта (Історія)» вивчають дисципліну «Новітня історія слов’янських народів» (викладач – доц. Тронько Т.В.) за допомогою технології проєктного навчання.
У рамках загального проєкту «Музей тоталітаризму та його жертв у країнах слов’янських народів» студенти, розподілені на мікрогрупи, готують свої мініпроєкти, які відображають історію становлення, реалізації, а згодом і краху тоталітарних прорадянських режимів в окремих країнах зарубіжних слов’ян. Дистанційне навчання не завадило реалізації задуманого – підготовлені проєкти збагатися візуалізацією, відеоматеріалами, кінохронікою, доповнилися презентаціями, використанням онлайн платформ для підсумкового тестування (наприклад, Kahoot!).
Практичним результатом підготовлених проєктів стали «випуски» газет відповідного періоду («Полтавський вісник» 1917 року, «Історичний вісник» 1930-х років), виготовлення буклету з історії окремої країни («Розвиток Польської республіки. 1918 – 1939 рр.») або настільної гри («Шляхами Чехословацької республіки. 1918 – 1939 рр.»), «проведення» конференції («Неформали «перебудови». Як молодіжні рухи руйнували радянські стереотипи») тощо.
Для здобувачів вищої освіти, які невдовзі самі будуть навчати історії учнів ЗЗСО, було корисним здобути практичний досвід реалізації однієї з інноваційних методик навчання історії в сучасній школі. Усі автори й учасники проєктів відзначали творчий аспект роботи, можливість самореалізації через представлення обраної теми у цікавій формі і тим самим урізноманітнити звичайне семінарське заняття. Виконання таких завдань, наголошували студенти, формує вміння співпрацювати в малих групах, сприяє активному самостійному пошукові й опрацюванню інформації, роздумам над проблемами, що дозволяє поглибити свої знання з тієї чи іншої теми. Рефлексія в кінці кожного заняття давала змогу оцінити не лише власні теоретичні знання й отриманні навички, а й роботу одногрупників, їхні вміння комунікувати один з одним та з рештою учасників заняття. Пройшовши виробничу педагогічну практику, майбутні бакалаври усвідомлюють важливість для вчителя вільно володіти матеріалом, використовувати сучасні цифрові технології, вміння залучати аудиторію до роботи. Висловлені студентами рекомендації сприятимуть подальшому вдосконаленню використання методики проєктного навчання, а підготовлені ними проєкти стали основою для створення «Методичної скарбнички» на сторінці кафедри всесвітньої історії та методики викладання історії.