НАВЧАЛЬНА ЕТНОГРАФІЧНА ПРАКТИКА СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ІСТОРІЯ)»
Кафедрою всесвітньої історії, релігієзнавства та методик їх викладання забезпечено проведення уже традиційної навчальної етнографічної практики для студентів спеціальності «Середня освіта (Історія)» упродовж 20-24 травня 2024 року. Виїзну (польову) частину практики студенти груп ІО-21 та ІО-22 мали можливість пройти за двома маршрутами – «Полтава-Яремче-Солотвино-Полтава» (керівник – к.і.н., доц. Лахно О.П.) та «Полтава-Опішне-Полтава» (керівник – к.пед.н., доц. Год Н.В.).
У Карпатах і на Закарпатті студенти мали можливість вивчати етнографію народів і етносів карпатського краю, знайомилися з їхніми звичаями, традиціями, господарством і ремеслами, а також віруваннями, побачили автентичні предмети побуту, одягу та господарства. Студенти дізналися більше про історію та культуру румунів Закарпаття, побачили колекцію артефактів, які розповідають про їхнє життя та побут, дізналися про вплив інших культур на румунську культуру Закарпаття.
Практиканти також мали змогу відвідати гуцульські колиби, ознайомилися з їхнім способом життя, звичаями та ремеслами; спробували традиційні гуцульські страви, послухали гуцульську народну музику та спробували себе в традиційних гуцульських танцях.
За іншим маршрутом практики (Опішне) у студентів була можливість побувати у Національному музеї гончарства України, долучитися до виготовлення власного гончарного виробу. Також відвідали етносадибу, де вивчали глиняний посуд, який використовувався під час святкування Різдва та Великодня; дізналися про обрядове використання посуду для приготування куті та узвару; про великодні форми для пасок. Студенти практикувалися замішувати тісто для хліба, готували український борщ і «качану кашу» традиційним способом, вивчали техніки приготування весільного печива «дивні» та «шишки», занурилися в традиції українського весілля минулих століть.
У процесі проходження навчальної етнографічної практики студенти здобули нові знання та практичні вміння і навички, розширили межі свого кругозору, долучилися до давніх традицій різних етносів.
Деякі моменти практики потрапили до відеолітопису: