Залучення стейкголдерів до освітнього процесу магістрів спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія)

Сучасна школа неможлива без інноваційних технологій. Тому вивчення здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти дисципліни «Інноваційні технології у викладанні історії» спрямоване на формування у студентів готовності до впровадження інновацій у практику школи на основі опанування теоретичних положень про ці технології.

У цьому процесі важливе значення має не лише вивчення теорії на лекційних заняттях та презентація на практичних заняттях власних проєктів реалізації певної технології при викладанні історії в школі. Особливо значимим є знайомство здобувачів з реальним застосуванням певної технології на прикладі освітньої діяльності вчителів закладів освіти. З цією метою доц. Тронько Тетяна, яка викладає дисципліну «Інноваційні технології у викладанні історії», зорганізувала цикл зустрічей магістрантів групи ІО-51 з вчителями історії закладів освіти м. Полтави та Полтавської області. Більшість з них є випускниками факультету історії та географії.

Цикл зустрічей відкрив Едуард Фісун (випускник факультету 1983 року), вчитель історії та правознавства комунального закладу «Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1 імені Івана Петровича Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області». Він ознайомив присутніх із своїм авторським стилем навчання учнів правознавству на основі використання матеріалу правознавчих і юридичних кейсів.

Знайомство з досвідом викладання історії із залученням інноваційних технологій продовжив «учительський десант» КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області». Оксана Олійник (випускниця СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2000 року) продемонструвала приклади розробки уроків з використанням хмарних сховищ на платформі Microsoft Sway.

Тетяна Веркалець (випускниця факультету 2002 року), директорка ЗОШ №38 м. Полтави, на власному прикладі показала місце інновацій у кар’єрному зростанні вчителя, наголосила на важливості формування в учнів активної громадської позиції та продемонструвала це на конкретних прикладах з вивчення шкільного курсу історії.

Своїм досвідом використання технології критичного мислення при вивченні історії в школі поділилася Тетяна Пантюхова (випускниця факультету 2007 року), заступник директора з НВР, учителька історії Божківського ліцею (опорний заклад) Новоселівської сільської ради Полтавського району Полтавської області. Під її керівництвом на прикладі відомої казки «Про курочку рябу» здобувачі спробували виконати вправу «Постав запитання», спрямовану на формування вміння правильно складати «тонкі» та «товсті» запитання.

Про особливості роботи вчителя-предметника у ЗФПО розповіла Олена Москаленко (випускниця факультету 2006 року), викладачка суспільних дисциплін Відокремленого структурного підрозділу «Полтавський політехнічний фаховий коледж Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Працюючи з студентами, профільна освіта яких пов’язана з програмуванням, викладачка активно в освітньому процесі використовує інформаційно-комунікаційні технології. Разом з учнями бере активну участь у різноманітних фахових конкурсах, за результатами яких вони виходять у число призерів.

Отримана інформація та навички будуть корисними для студентів як при виконанні завдань майбутньої виробничої педагогічної практики, так і у подальшій власній трудовій діяльності вчителя історії.

You may also like...