Старший викладач Дмитро Лобода взяв участь у навчальному тренінгу «Інновації в освіті: імплементація знань у підготовку майбутніх педагогів»
З 10 по 12 червня 2024 р. старший викладач кафедри всесвітньої історії, релігієзнавства та методик їх викладання Дмитро Лобода, серед інших учасників делегації Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, взяв участь у навчальному тренінгу «Інновації в освіті: імплементація знань у підготовку майбутніх педагогів». Очні заняття та семінари проходили у Трускавці в межах міжнародного проєкту «Посилення можливостей українських академічних працівників в інноваційній педагогічно-психологічній освіті та дослідженнях», що реалізується Університетом імені Т. Ґ. Масарика (Брно, Чеська Республіка) у співпраці з українськими партнерами: Полтавським національним педагогічним університетом імені В. Г. Короленка, Університетом Григорія Сковороди в Переяславі, Державним вищим навчальним закладом «Донбаський державний педагогічний університет», Українською інженерно-педагогічною академією, Запорізьким національним університетом. Цей проєкт фінансово підтримала Чеська агенція розвитку.
![](http://historic.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/06/ФОТО-1-22-scaled.jpg)
До складу університетської делегації також увійшли деканка факультету психології і соціальної роботи Світлана Яланська, доцентка кафедри психології Тетяна Тітова, доцент кафедри психології Іван Тітов, провідний фахівець відділу інноваційної діяльності та міжнародних зв’язків Владислав Ганнущенко.
![](http://historic.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/06/ФОТО-2-18.jpg)
Впродовж трьох днів навчального тренінгу проходили лекції і воркшопи від експертів з Чеської Республіки щодо інновацій в освіті та імплементації знань у підготовку майбутніх педагогів: «Якісні дослідницькі методи – презентація методології та результатів», «Духовна грамотність як інструмент будування витривалості суспільства» (Міхал Черний, доктор філософії, заступник завідувача кафедри інформаційних технологій та бібліотекознавства Університету імені Т. Ґ. Масарика); «Проблемна поведінка, пов’язана із залежностями та нові види залежностей», «Профілактика синдрому вигорання: Стратегія та інструменти для сталого виконання педагогічної професії» (Алоіс Данєк, доктор філософії, кафедра педагогіки вищої школи AMBIS) та інші.
![](http://historic.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/06/ФОТО-3-15.jpg)
Основною метою навчального тренінгу була розробка силабусу освітнього компоненту, що буде частиною підготовки майбутніх учителів у 5 університетах України, а також планування опитувальника та дизайн дослідження. Дискусії щодо розробки та впровадження проєкту були надзвичайно результативними завдяки обміну досвідом між українськими та міжнародними колегами. Обговорення та роботу в командах фасилітували координатори проєкту: Ленка Ґулова та Зденка Ваґнерова, педагогічний факультет Університету імені Т. Ґ. Масарика (Брно, Чеська Республіка). По завершенню тренінгу всі учасники отримали сертифікати про участь. Наступним кроком у впровадженні проєкту стане імлементація у викладання розроблених тем (модулів) щодо проблемної поведінки, сучасної цифрової залежності учнів, новітніх підходів до роботи з психологічно травмованими підлітками у межах спеціальностей педагогічного і психологічного профілів університету, в тому числі відповідну проблематику планується вбудувати в інтер’єр факультетських освітніх програм з підготовки вчителів історії.