На факультеті історії та географії завершено роботу міжнародного лекторію «Географічна освіта для сталого розвитку» Університетського коледжу Копенгагена (KP)
5 грудня 2023 року відбулася гостьова лекція Петера Хансена на тему «Виїзна дидактика. Загальна модель. Теорія. Приклади з Данії (KP) та України (ПНПУ імені В.Г. Короленка)». Зустріч відбулася в рамках реалізації проекту ERASMUS+ project International cooperation і завершила цикл лекцій «Geographic education for sustainable development / Географічна освіта для сталого розвитку» від викладачів Університетського коледжу Копенгагену Peter Mikael Hansen та Ditte Marie Pagaard для студентів факультету історії та географії нашого університету.
Завершальна лекція Петера Хансена мала дидактичне спрямування і презентувала методику використання міського простору для навчання географії. Зокрема, на прикладі глобальних цілей сталого розвитку (ЦСР) розглянуто загальну модель виїзної дидактики, яка включає три етапи (скорочено «до», «під час» і «після»):
1) у приміщенні / «до»: вступ до цілей сталого розвитку ООН;
2) на відкритому повітрі / «під час»: вправи з учнями/вчителями на відкритому повітрі, пошук прикладів прояву реалізації ЦСР у міському оточенні та їх фотофіксація;
3) у приміщенні / «після»: студенти представляють результати польових досліджень та їх обговорення.
Всі завдання учні виконують у складі команд та мікрогруп. При цьому існує тісний цілеспрямований зв’язок із навчанням на «відкритому повітрі» або «на природі» (оutdoor-teaching) і навчанням у класі. Ключова перевага моделі виїзної дидактики – це можливість вивчати географію в автентичному контексті, тобто вивчати природу в природі, суспільство в суспільних спільнотах, місцеве довкілля в місцевому довкіллі.
Петер Хансен наводив авторські приклади реалізації цієї моделі на заняттях із студентами вдома в Копенгагені (KP) та під час візиту в Баку (Азербайджанський державний педагогічний університет) і запропонував студентам Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка долучитися до виконання подібних завдань на прикладі міста Полтави.
Учасниками зустрічі обговорено ідею долучення до проекту з умовною назвою «Фотосафарі за глобальними цілями сталого розвитку». Автори кращих робіт зможуть представити результати своїх досліджень глобальних цілей сталого розвитку під час міжнародного тижня в Університетському коледжі Копенгагена, проведення якого заплановано на весну 2024 р.
Участь здобувачів у лекторії буде зарахована викладачами кафедри географії, методики її навчання та туризму як елемент неформальної освіти при вивченні окремих дисциплін «Освіта для сталого розвитку», «Методика навчання географії», «Управління сталим розвитком туризму» та ін. Дякуємо Петеру Хансену за змістовні зустрічі та цікаві ідеї, а Відділу інноваційної діяльності та міжнародних зв’язків ПНПУ імені В. Г. Короленка за організаційну підтримку!