Знайомство викладачів кафедри всесвітньої історії та методики викладання історії з інноваційними освітніми закладами України
З метою ознайомлення з сучасними інноваційними тенденціями в освіті була проведена зустріч викладачів кафедри всесвітньої історії та методики викладання історії з працівниками Ірпінського навчально-виховного об’єднання «Ірпінський ліцей інноваційних технологій – Мала Академія Наук» Ірпінської міської ради Київської області (ІЛІТ-МАН). Роботу закладу освіти представила його директорка – Марія Гостін.
Вона підкреслила, що освітній процес повністю відповідає назві закладу, в якому активно використовують інтегроване навчання, проєктні технології, STEM освіту тощо. Результативність навчання учнів залежить і від особи самого педагога – креативно мислячого, готового до інновацій. Пані Марія визначила свій секрет роботи сучасного вчителя – не відставати від дітей, бути на крок попереду учнів у сприйнятті нового.
Освітній процес у ліцеї, щоправда дистанційно, не припинявся навіть в умовах окупації. Головним мотивом роботи учителів стало усвідомлення того, що вони потрібні дітям, де б вони не були – «працюємо заради дітей»!
До зустрічі також доєднався Олександр Лавріненко – вчитель правознавства і громадянської освіти ліцею (на умовах сумісництва), доктор педагогічних наук, професор. Пан Олександр є випускником 1993 року Полтавського державного педагогічного інституту імені В.Г. Короленка (нині – ПНПУ імені В.Г.Короленка), а нині завершує підвищення кваліфікації на кафедрі всесвітньої історії та методики викладання історії.
Він підкреслив, що нині перед педагогами стоїть пошук відповідей на нелегкі питання – Як спілкуватися з учнями, які або самі постраждали, або стали свідками окупаційних жахіть? Як за цих умов доносити до них знання? Чи готовий сам учитель до спілкування з дітьми в умовах воєнного і поствоєнного часу, відгомін яких буде відчуватися ще багато років? У зв’язку з цим науковці НАПН України, і зокрема Олександр Лавріненко, напрацьовують нові методологічні підходи до процесу викладання-навчання через так звану «педагогіку зраненого серця».
З вірою в нашу Перемогу, у відродження Ірпеня та інших понівечених війною міст України учасники зустрічі підкреслили її корисність і необхідність продовження знайомства з іншими інноваційними освітніми закладами.
Виокремив Полтавський педуніверситет разом із Сумським педагогічним інститутом імені А.С. Макаренка та Вінницький педагогічний імені Коцюбинського.