На факультеті історії та географії київські інтелектуали презентували Маніфест сталого миру «Світ після нашої перемоги»
10 жовтня у Полтаві з презентацією важливого для майбутньої перспективи України проєкту побували відомі науковці, експерти у галузі розвитку громадянського суспільства викладач Києво-Могилянської та Львівської бізнес-шкіл Валерій Пекар, доктор історичних наук, народний депутат України п’яти скликань Тарас Стецьків, політолог Костянтин Батозський, громадський діяч Микола Виговський.
Документ, який має назву Маніфест сталого миру «Світ після нашої перемоги», напрацьований авторським колективом у складі 25 осіб, за словами його творців «…звертається до гідності кожного задля об’єднання всіх, хто готовий діяти і творити за наказом сумління і на благо України». Здобувачі освіти та викладачі отримали можливість не лише відвідати зустріч з авторами Маніфесту, організованої для громадськості міста та представників влади, а й провести її в ПНПУ імені В.Г. Короленка. Її проведення для майбутніх істориків стало можливим завдяки комунікації випускника–історика Костянтина Донченка, який працює в організації громадянської мережі «Опора», з кафедрами історії України та всесвітньої історії, релігієзнавства та методик їх викладання.
Виступи гостей були цікавими для студентів з огляду на актуальність порушених у Маніфесті проблем та активну громадянську позицію студентської молоді факультету історії та географії. Так, Валерій Пекар обгрунтував своєчасність документу, який демонструє світу бачення в Україні шляхів розвитку в повоєнний час, наголосив, що країна-агресорка в російсько-українській війні не уникне відповідальності та має відшкодувати нанесені збитки. Викликав інтерес інтерактивний діалог із слухачами, у процесі якого Валерій Пекар з’ясовував, якою студенти уявляють перемогу у війні.
Тарас Стецьків зосередив увагу на забезпеченні сталого миру в майбутньому, проаналізував міжнародну ситуацію щодо підтримки України у війні. Всі доповідачі акцентували увагу на актуальності внутрішньої перебудови в самій російській федерації, подолання тоталітаризму та стереотипів минулого, деколонізації її історії та інформаційної політики. Всі тези виступів авторів проєкту викликали жвавий відгук в аудиторії, численні запитання, а діалоги іменитих інтелектуалів продовжувалися й після завершення презентації.
Такі зустрічі збагачують майбутніх істориків теоретичними знаннями, вчать критично мислити, формують навички культури комунікації та ведення дискусії. Значна кількість випускників спеціальностей 032 Історія та археологія та 014.03 Середня освіта (Історія) застосовують набуті компетентності у громадсько-політичній діяльності, працюють в органах місцевого самоврядування.