Завершилося проходження навчальної археологічної практики
Відповідно до графіка навчального процесу на факультеті історії та географії завершилося проходження навчальної археологічної практики у студентів спеціальностей 032 Історія та археологія та 014.03 Середня освіта (історія) денної та заочної форм навчання (групи ІО-11, ІО-12, ІА-13, ІА-23, ІО-11 (заоч.). В умовах воєнного часу практика відбувалася за місцем проживання, а настановча та підсумкова конференції відбувалися дистанційно на платформі Zoom.
Керівники практики професори Роман Сітарчук та Ігор Сердюк забезпечили організаційне вирішення способів комункації зі студентами, а методисти проф. Юрій Волошин, Юрій Пуголовок, Анастасія Момот вчасне кваліфіковане консультування щодо обрання об’єкта дослідження, використання матеріалів експозицій місцевих музеїв, обробки джерел тощо. Родзинкою практики була організація гостьових лекцій для студентів з метою поглиблення знань з археологічних дисциплін. Так, кандидат географічних наук, ст. наук. співробітник Інституту географії НАНУ Анатолій Кушнір присвятив лекцію палеогеографії. За допомогою яскравої презентації вченому вдалося донести студентам знання про доісторичну епоху, вплив природно-кліматичних умов на життя давніх пращурів. Проф. Ігор Сердюк ознайомив студентів із матеріалами, потрібними, як зазначив викладач, в умовах польових археологічних досліджень. Зокрема він зорієнтував, якими навичками необхідно володіти – орієнтування на місцевості, її картографування, фото і відеофіксації пам’яток, їх пошук на картах, користування сучасною технікою (компаси, дрони та ін.).
Голова Полтавської експедиції НДЦ «Охоронна археологічна служба» Інституту археології НАНУ Юрій Пуголовок розповів про основні напрямки діяльності установи, ризики й загрози, які існують для збереження пам’яток археології. На підсумковій конференції керівники й методисти проаналізували звіти про проходження археологічної практики, відзначили творчий підхід до виконання її завдань студентами. Загалом дистанційна форма проходження практики в умовах воєнного стану підсилила вміння самостійно вирішувати складні проблеми.