На кафедрі географії та методики її навчання відбувся методичний семінар «Методика організації дистанційного навчання: обмін досвідом»
Захід відбувся 14 квітня 2020 року, в процесі проведення якого викладачі кафедри поділилися досвідом дистанційної роботи зі студентами за допомогою ресурсів Google Classroom і засобів організації навчальних занять у форматі відеоконференцій на платформі Zoom, проаналізували технічні та методичні аспекти проведення занять в онлайн режимі. Викладачі відмітили позитивне значення проведення відеоконференцій зі студентами, що дозволяє розуміти їх поточні проблеми, позитивно впливати на психологічний стан учасників і коригувати навчальну роботу.
Так, студенти групи ГО-53 спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) дистанційно вивчають курс «Моделі навчання географії» (доц. Шуканова А.А.) і вже успішно склали два онлайн-тестування на знання теоретичного матеріалу в Google Class із використанням Google Form. Під час лекції «Модель прямого викладання» у форматі відеоконференції відбулося обговорення переваг і недоліків застосування прямого викладання у навчанні географії, враховуючи досвід, що винесли студенти із виробничої педагогічної практики у старшій школі.
Викладач доц. Шуканова А.А. запропонувала магістрантам пройти онлайн-курс для вчителів «Бери й роби» на платформі Educational Era (Студія онлайн-освіти), серед тем вивчення якого: Комікси, Виступи у форматі TED, Діти і ґаджети, Ментальні карти та логічні схеми, Уроки толерантності та ін. Успішне опанування цього онлайн-курсу буде зараховано як самостійну роботу з дисципліни.
Продуктивно і на високому творчому рівні пройшла практична робота з дисципліни «Основи географічних інформаційних систем і технологій» (доц. Федій О.А.).
Під час заняття студенти змогли виконати практичне завдання щодо розстановки і прив’язки опорних точок на топографічній карті завдяки покроковим інструкціям і консультаціям викладача та виконанням роботи в режимі онлайн.
Також відбулася відеоконференція практичної роботи з дисципліни «Управління персоналом в туризмі» для студентів групи Т-36 спеціальності 242 Туризм (асист. Мелконян А.Г.), під час якої обговорено зміст діяльності актуальної професії HR-менеджера у туристичній галузі.
Студенти поділились власним досвідом, якими видами мотивацій для розвитку ефективної команди користувались турецькі та болгарські роботодавці готелів, куди їздили студенти на стажування влітку. А також зробили порівняння з українськими роботодавцями, для тих студентів, які працюють. Здобувачі поінформовані про можливість проходити в якості неформальної освіти з дисципліни безкоштовні тематичні онлайн курси, за результатами яких зараховуються навчальні модулі. Так, студенти групи Т-36 долучилися до безкоштовних онлайн курсів від Eduget «Коучинг у діяльності керівників» та від Prometheus «Менеджмент».
Викладачами кафедри географії та методики її навчання створено Google Classroom для усіх навчальних дисциплін, що викладаються у 2-му семестрі. Студентам постійно посилаються завдання зі змісту лекцій, практичних і лабораторних занять, передбачених розкладом навчальних занять у дистанційному форматі на період карантину, а також завдання для самостійної роботи. Практичні завдання з дисциплін студенти виконують та надсилають на платформу Google Classroom, теоретичні питання обговорюються на платформі Zoom.
Характер використання дистанційних технологій залежить від особливостей змісту дисциплін, поєднання в них теоретичної і практичної частин. Це вплинуло на конкретні методичні пропозиції. Ряд дисциплін для повноцінного засвоєння програмного матеріалу доцільно викладати шляхом створення покрокових навчальних інструкцій через фото і слайди (пропозиція доц. Федія О.А.). Для викладання інших дисциплін існує значна кількість тематичних відеороликів і телеуроків з можливістю їх подальшого обговорення та аналізу на заняттях (пропозиція доц. Булави Л.М.).
Для викладачів відкриваються можливості активізувати наукову і науково-методичну роботу, взяти участь у дистанційних семінарах, тренінгах, пройти курси підвищення кваліфікації. Доцент кафедри Єрмаков В.В. узяв участь у короткостроковій програмі підвищення кваліфікації (загальним обсягом 30 год.) «Використання безкоштовних онлайн-ресурсів для організації навчального процесу в дистанційній формі» і перейняв досвід колег із Сумського державного університету.
Проходження цієї програми дозволило отримати навички використання безкоштовних онлайн-інструментів для організації дистанційного навчання в закладах освіти.